Shipping country

Language

Currency

Klantenservice

Openingstijden Megastore

Maandag 8:30 - 17:00
Dinsdag 8:30 - 17:00
Woensdag 8:30 - 17:00
Donderdag 8:30 - 17:00
Vrijdag 8:30 - 17:00
Zaterdag 10:00 - 16:00
Zondag Gone Kiting

*De klantenservice is gesloten op zaterdag.

*Op feestdagen gelden afwijkende openingstijden.

Garantie

Is er iets kapot gegaan? Nooit leuk. Denk je in aanmerking te komen voor een garantie? Lees dan hieronder hoe een garantieaanvraag in zijn werk gaat en wanneer je hier recht op hebt.

  • Gaat er iets kapot wat nog niet kapot had horen te gaan, dan kan wellicht de garantie van de fabrikant uitkomst bieden. De meeste leveranciers bieden één jaar garantie op productiefouten. Sommige producten hebben een langere garantieperiode dan bij het product staat aangegeven.

    Kortom, het aangeschafte product mag bij normaal gebruik niet binnen één jaar kapot gaan. Als dat wel zo is, dan zullen wij voor jou contact opnemen met de leverancier. In gezamenlijk overleg zullen we bepalen of dit inderdaad binnen de garantie valt. Zo ja, dan zullen we vervolgens het product kosteloos repareren of vervangen.

    LET OP: Kitemana is richting jou niet verantwoordelijk voor de garantie, maar we zijn wel jouw aanspreekpunt om de mogelijkheden rondom garantie te onderzoeken bij de fabrikant.

  • STAP 1: Stuur Dolf een e-mail met:

    • Een aantal foto’s: twee of drie foto's waarop duidelijk de schade of gebreken te zien is, één van het hele product en één van het serienummer als deze aanwezig is.
    • Je ordernummer (deze vind je terug in je account).
    • Een omschrijving van de schade of gebreken.

    Dolf@kitemana.nl

    STAP 2: In overleg met de leverancier bepalen we of dit een garantiegeval is.

    • In de meeste gevallen kunnen we aan de hand van de foto's zien of het binnen de garantie valt.
      • Kitemana vergoedt eventuele retourkosten voor garantiegevallen binnen de EU. Retourkosten van buiten de EU zijn voor rekening van de klant.
    • Het kan voorkomen dat we je vragen om het product naar ons op te sturen voor nadere inspectie, als niet direct duidelijk zichtbaar is of het om een garantiegeval gaat.

    STAP 3: Wij komen zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing.

    Valt je product onder garantie? Zo ja/nee, wat gebeurt er dan?

    • Ja: als het product te repareren is, repareren we het. Anders vervangen we het.
    • Nee: als het geen garantie geval is, maar het product is wel te repareren, dan bieden we dit aan voor een schappelijke prijs.

    Dolf gaat ermee aan de slag en lost het zo snel mogelijk voor je op!

?
Veelgestelde vragen
We hebben hieronder onze antwoorden op de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zijn bereikbaar van ma-vrij tussen 08.30 - 17.00 voor al je vragen via e-mail, WhatsApp of telefoon: +31 (0) 71 40 811 54.
  • Nee, als:
    - Als je vanuit de EU verstuurd, dan betaalt Kitemana de verzendkosten in het geval van garantie.

    Ja, als:
    - Als je het product van buiten de EU opstuurt, dan betaalt de klant deverzendkosten.

  • - Schade aan lijnen of het breken van lijnen valt nooit onder de garantie. Dit komt omdat ze in de fabriek zijn getest en uitgerekt tot de maximale breeksterkte. Als er een fabrieksfout in zit, wordt die in de fabriek al ontdekt en uit de productie gehaald.

    - Surfboards die zijn gebroken door de impact van een golf of verkeerd landen.

    - Schade aan boardbag/kite gear door luchtvaartmaatschappijen. Dit moet geregeld worden met de luchtvaartmaatschappij zelf.

    - Slijtage aan neopreen handschoentjes, veroorzaakt door je bar (zoals uitlopen lijnen/kite depoweren). Of slijtage aan je schoentjes door het lopen over asfalt/harde ondergrond.

    - Voor elk type product geldt dat schade, veroorzaakt door het raken van scherpe voorwerpen/impact, niet wordt gedekt.

    - Nail nick valt ook niet onder de garantie. Dit is scheuren/schade aan wetsuit mesh/neopreen door scherpe objecten of nagels.

  • Kite
    - Droog de kite goed voordat je hem terug opbergt in je tas.
    - Bewaar je kite op een veilige en droge plek.
    - Laat de kite niet te lang op het strand liggen.
    - Kijk uit voor schelpen en andere scherpe objecten op het strand.
    - Laat je vlieger niet onnodig lang in de zon liggen.
    - Controleer je kite en pigtails voor elke sessie.
    - En misschien wel het belangrijkst: vinnen omhoog als je je board op je kite legt.

    Bar
    - Spoel na elke sessie af met koud en vers water.
    - Sleep niet je lijnen over het strand.
    - Kijk uit voor schelpen en andere scherpe voorwerpen op het strand.
    - Bewaar je bar op een veilige en droge plek.
    - Vervang onderdelen van je bar tijdig wanneer dat nodig is.
    - Controleer je lijnen en pigtails voor elke sessie.
    - Zorg ervoor dat er geen knopen in je lijnen zitten.

    Wetsuit
    - Kijk uit met je nagels op het wetsuit mesh.
    - Trek niet te hard.
    - Spoel na elke sessie af met koud, en vers water.
    - Droog je wetsuit niet in de zon.
    - Droog je wetsuit binnenstebuiten.
    - Berg het goed op met een wijde hanger.
    - Was je wetsuit één keer per jaar met de hand met wetsuit shampoo.

    Neopreen accessoires
    - Spoel na elke sessie af met koud en vers water.
    - Schoentjes zijn gemaakt voor het (kite)surfen, loop er niet mee op harde ondergrond/asfalt.
    - Droog ondersteboven op een accessoire hanger.
    - Gebruik wetsuit shampoo voor optimale hygiëne.
    - Handschoenen zijn gemaakt voor warmte, vermijd wrijving met de depowerlijn (geen garantie).
    - Houd je nagels kort als je handschoenen/schoenen draagt.
    - Doe je wetsuit over je schoentjes en sluit het met een enkelbandje.

    Kiteboard
    Een kiteboard heeft weinig onderhoud nodig. Twee dingen zijn belangrijk:
    - Spoel je bindingen af met zoet water.
    - Bewaar het board zo veel mogelijk uit de zon, voor optimale levensduur en tegen verkleuring.

    Kitepomp
    - Stop de pomp in je kite tas als je gaat kiten.
    - Zorg dat de pomp (aluminium shaft) naar beneden zit om uitdroging te voorkomen.
    - Haal de slang los van je pomp als je hem niet gebruikt, zodat deze niet breekt of knikt.
    - Pomp je kite met twee voeten op de pomp.

Toegevoegd aan winkelmand

for
Subtotaal € 0,00
Verzendkosten NL € 0,00
Totaalbedrag (incl 21% BTW) € 0,00

U heeft geen product(en) in uw winkelwagen


Hoe kunnen we je helpen?

Bezoek de klantenservice voor advies

Jouw cookie voorkeuren

We gebruiken data en cookies om jou de beste ervaring en aanbiedingen op onze website, media en via onze advertenties te geven. Als je hiermee akkoord gaat, druk dan op de groene acceptatie knop! Voor meer informatie, klik hier of wijzig instellingen naar jouw voorkeur.

Functionele

Altijd actief

Cookies die noodzakelijk zijn voor een goed functionerende website. Deze cookies zijn noodzakelijk om in te kunnen loggen, een aankoop te doen en soortgelijke activiteiten.

Analytics cookies

Om inzicht te krijgen in het functioneren van onze website en hoe we dit kunnen verbeteren. Waarmee we jou een betere ervaring op onze website kunnen bieden. Plaatsen we graag analytics cookies en verzamelen we analytics data.

Advertentie cookies

We willen jou de meest relevante communicatie op onze website en over andere digitale media en advertenties bieden. Om onze reclame en dergelijke communicatie te optimaliseren, plaatsen we graag advertentie cookies en verzamelen we promotionele data.

Gegevensdeling

Om de prestaties van onze advertentiecampagne te kunnen meten, hebben we inzicht nodig in wat goed werkt en wat minder goed werkt. Om jou de beste reclame-ervaring te bieden, delen we gebruikersgegevens met onze advertentieplatforms zoals Google en Meta.

Personalisatie cookies

We willen graag onze advertenties optimaliseren gebaseerd op jouw bezoek en activiteiten op onze website. Daarvoor plaatsen we cookies die dat inzichtelijk maken.Zo kunnen we onze reclame aanpassen aan jouw interesse en krijg je dus als eerste de beste aanbiedingen relevant voor jou door.

Cookie - and Privacy beleid